strami

Fél-házi szappan

2022. április 17. 10:34 - sterc

Az igazi házi szappan készítése veszélyes, maró anyagokat igénylő, nagyon körülményes, kényes és hosszadalmas folyamat, ezért egy olyan lehetőséget hoztam nektek, ami egyszerűbb, nem veszélyes, nagyon gyors, és mégis kiélhetjük rajta a kreativitásunkat. Én magam fél-házi módszernek nevezem. Akinek nagyon tetszik, és ezután kedvet kap a teljesen házi szappanhoz, annak azt javaslom, hogy végezzen el egy szappankészítő tanfolyamot, vagy keressen a településén olyan kézművest, aki a kezdetekben a segítségére lesz. Azonban az itt leírt módszerhez nem kell komoly szaktudás vagy komolyabb felszerelés, csupán a megfelelő alapanyagok beszerzése, egy jó ötlet, no meg egy kis bájitalmester véna. Az előző két receptemtől eltérően ennél azért fel kell készülni néhány különlegesebb alapanyaggal, de ezekhez is már nagyon könnyen hozzájutunk erre specializálódott webshopokban. Alapvető, hogy legyen a képen láthatókhoz hasonló szappanalapunk, néhány illóolajunk, esetleg kifejezetten kozmetikumok színezéséhez használt pigmentünk. Konyhai felszerelést tekintve pedig szükségünk lesz egy edényre és egy lehetőleg az edény szájába pont beleillő hőálló üvegtálra (ha mikróban olvasztunk, akkor az edény nem szükséges) és szilikonos muffin formákra. Azt javaslom, hogy az alapcsomagunkban legyen egy kisebb kiszerelésű fehér és egy transzparens szappanalap, néhány alapszín (piros, sárga, esetleg zöld vagy kék) és egy-két olyan illóolaj, aminek ha kicsit eltúlozzuk a mennyiségét sem lesz zavaró a szappan illata. Népszerűek a citrom, narancs, levendula illatok, ezek nem áthatóak, de mégis kellemesek, szinte mindenki szereti őket. Az illóolajat mindig a legvégén adjuk hozzá, ezeket ne főzzük, olvasszuk, mert veszítenek az erejükből.

1_kep_alapanyagok.png

 

Én magam is egy fehér és egy transzparens szappan tömbbel kezdtem a próbálkozást, de kaphatók már shea vajjal dúsított, vagy fekete szappanos változatok is. Ezek az alapok többnyire színtelenek, de legalábbis semleges színűek, szagtalanok. Felolvasztva a szappanalapot kedvünkre illatosíthatjuk, színezhetjük. Kevéske bőrápoló olaj, pl. shea vaj vagy mandulaolaj adható hozzá, de csak mértékkel, mert elvesztheti az állagát. A színes pigmentekből sem kell azonnal minden színt felvásárolnunk, kezdetben a kipróbáláshoz elég egy-két alapszínt (pl. piros, sárga, esetleg kék vagy zöld) megvenni. A cikkben általam megkomponált fél-házi szappanok közül mutatok be néhányat.

 

Rózsaszirommal készült szív

 

2_kep_rozsas_sziv_szappan.jpg

A kertemben termett rózsák kiszárított szirmait szív alakú szilikon formába tettem. Az átlátszó szappanalapból egy jó darabot vízfürdőn felolvasztottam. (Vízfürdő készítéséről részletesen a korábbi cikkemben írtam, de mikróban is működhet gyakori ellenőrzés mellett.) Miután felolvadt, illatosítottam rózsa illóolajjal, és ezt szilikonos muffiin formába öntöttem úgy, hogy a rózsaszirmokat ellepje, majd úgy ahogy van a hűtőbe tettem dermedni. Nagyon jól néz ki, ha egy szappan nem egy, hanem kétféle rétegből áll, ezért míg az első része a hűtőben hűlt, újabb vízfürdőt készítettem, de ezúttal nem az átlátszó, hanem fehér szappanalapot olvasztottam, az előző mennyiségnek kb. a felét, harmadát. Ebbe az adagba szintén került egy kis rózsaillat és ezúttal néhány késhegynyi rózsaszín pigment is. Miután homogén lett, a hűtőből elővettem a formát, ami ilyenkor már elkezdett dermedni, és ráfolyattam az újabb réteget.

 

Kókuszos-csokis bőrradíros szappan

 

3_kep_kokuszos-borradiros_szappan.jpg

Ezt a változatot is két rétegben szoktam elkészíteni. Az első réteghez fehér szappanalapot használtam, ennek felolvasztása után kókuszreszeléket tettem bele, a kókusz nagyjából teljes massza egyharmadát tegye ki. Lehet hozzá tenni pluszban kókusz illóolajat vagy kókuszolajat is, amelynek jó bőrápoló hatása van, de ez utóbbival bánjunk csínján, mert eltúlozva elronthatja a szappan állagát. A masszát szilikonos muffon formákba töltöttem, hűtőbe tettem, és közben elkezdtem a második réteget. Ehhez szintén fehér szappanalapot használtam, de már az elején néhány kocka étcsokit is mellé helyeztem. Egy kis csoki varázs illóolaj is került a végén bele, aztán az előző rétegre öntöttem. Ez a szappan a kókuszreszelék miatt enyhe bőrradír tulajdonságokkal is rendelkezik, és kifejezetten kellemes csokis-.kókuszos illata van, karácsonyi ajándéknak is kiváló.

 

Narancsos-csokis szappan

 

4_kep_narancsos-csokis_csillagszappan.jpg

Ezt a szappant is kétrétegűnek álmodtam meg. A csokis réteggel kezdtem, a fehér szappanalaphoz étcsokit, később pedig csokivarázs illóolajat adtam. Csillag alakú muffin formában hűtöttem ki. Dermedés után pedig egy fehér szappanalapba kevert reszelt narancshéjat és vadnarancs illóolajat tartalmazó anyagot öntöttem rá.

5_kep_a_vegere_opcionalis_ha_szeretned.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://strami.blog.hu/api/trackback/id/tr4417809855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása